مطالب کانال تلگرامی استاد سید علی اصغرموسوی
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from Saa Pand]
سخن شگفت انگیزی نگفته است!
دوستان من (استادان وسخنوران بزرگوارم) که اغلب در گروه حضور دارند، می دانند که من در«سایت شاعران پارسی زبان» به مدیریت استاد دکتر قزوه و استاد سعیدی راد، بحث های «عقل گرایانه درشعر» داشتم و باعزیزان فهیمی همچون استاد محمدیزدانی و استادصادق ایزدی استاد دکتروحیدضیایی، به ِجدّ در باره «عقل گرایی در غزل دینی» باهم مباحثه داشتیم.
آنچه «آرمان» ما پیروان «مکتب امامیه» است، هنوز مثل همان مدینهٔ فاضله (اتوپیا) در انتهای ناکجا آباد است!! انقلاب اسلامی در بازتولید و پرداخت و ساخت«ادبیات فاخر شیعی» (بامبانی فکری اصیل اسلامی) حتی عاجز از تعریف مبانی آن شد!
نه که بتواند«بازتولید» و تقویت و معرفی اش کند!📚
چندسالی هست که من هم به بهانهٔ بیماری دیگر از پرداختن به مبانی نظری «مکتب شعر دینی درایران» منصرف و حتی از معرفی و چکیده اش در برخی یاداشت ها و مقالات، پشیمان شده ام!!
👈ما به «منار» نیاز داریم! نه مبانی فکری!! حال چه منار سیمانی و لعاب دارباشد، چه منار گوشتیِ خوش سخن ِ ملیح المنبر!!! 👉
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from Saa Pand]
درود بر شما جناب استاد وثوقی عزیز، ساعت های متوالی با جناب عالی، مباحث عقل محور ادبی داشتیم و اگر واقعاً در مملکت کسی به این طرز تفکر و مبانی شناسی ادبیات دینی ارزش قائل بود، مارا در محفل فاخر و درخور شأنی گرد می آوردند تا حداقل خروجی جلساتمان ارزش ادبی داشته باشد!
درسال، میلیون ها تومان خرج رنگ و روی ادبیاتی می شود که فقط «لعاب» مذهبی دارد و از درون به هر فرقه و مکتبی وابسته است ؛ جز قرآن و عترت!!
واقعاً با چه انگیزه ای کسانی چون من که عمری در شعر تلف کرده اند؛ قلم به دست بگیرند و دنبال «مفهوم شناسی دینی» برای ادب فارسی باشند و دست آخر هم توسط دوست و دشمن، به تمسخر گرفته شوند؟!!
اولین دشمنان موضوع «مکتب شعر دینی» را من در «قم» دیدم!!
و قم تنها جایی است که به خاطر همین طرز فکر،حداقل ۸ سال است به شکل پنهانی و نامرئی، من را در محافل شعر و ادب استان ، «بایکوت» کرده است!!! 📚
ما اصلاً دنبال «متفکر» نیستیم!
دنبال «بازیگران متملق » هستیم!
مراد های ما کمتر «استاد» هستند! بیشتر «پدرخوانده» اند!
استاد به «رودخانه» مانند است، جاری و زلال؛ نه به برکه ای راکد و انباشته از قورباغه ها شکم چرانی که یک پای ثابت جشنواره ها هستند!!
هنوز اغلب استادان پیشکسوت شعر آیینی قم در قلبم زنده اند با این که سال هاست به ملکوت حق پیوسته اند.
یادش بخیر«انجمن محیط قمی» و صفای عارفانهٔ اعضای سفید موی در کنار«استاد محمد علی مجاهدی» باآن وجاهت اخلاقی محفل، چنان در من وجدی ایجاد می کرد که مشتاقانه منتظر تشکیل جلسه آینده می شدم!
اما امروز در نهایت تجربه و سلوک ادبی، حتی از محضر استاد مجاهدی هم شرمنده ام که خدمت ایشان نمی رسم!
چرا؟
چون که حقیقتاً وارد دوران انحطاط ادبی در کشور شده ایم!
چرا؟
چون ارزش مافیای «افراد» از خود ادبیات بیشتر شده است!
حال بماند محافل علمی دیگر رشته های علوم انسانی و هنر، که چه وضعیتی دارند!!!
حال دراین اوضاع معلوم است که جریانات «نقد» ما هم رو سمت «افراط» و «تفریط» برود و «فیض و فیاض» ها به «شوخی و جدی»، تاریخ ادبی مارا مورد حمله و هجمه قرار بدهند!!! ⛔️
📚💰‼️
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from خَلوت گُزیده را،بـه تَمـاشـا چه حـاجت است...!]
سلام آقا از صمیم قلب خدمت شما بمناسبت عید
مباهله تبریک عرض می نمایم.
24 ذیحجه سالروز مباهله پیامبر صلیاللهعلیهوآله با علمای نجران
امام باقر علیهالسلام فرمودند اگر بگویم اسم اکبر (اسم اعظم) در این دعاست درست است و اگر مردم بدانند چه اجابتی در آن نهفته است، سراسیمه به تعلیم آن روی میآورند.
من این دعا را بر حاجاتم مقدم میکنم و دعایم به اجابت میرسد.
این همان دعای مباهله است که جبرئیل [در روز مباهله] بر پیامبر صلیالله علیهو آله وسلم نازل کرد.
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from Saa Pand]
سلام و سپاس فراوان دوست بزرگوارم از کشور تاریخی و پهناور «هندوستان» 💐😊
جناب سید حسن مهدی جعفری عزیز، بنده هم به شما به همین مناسبت تبریک وتهنیت عرض می کنم، امیدوارم به حق جَدّ بزرگوارمان شما عزیز و تمام شیعیان هند در تمام امور موفق پیروز باشید، سلام به دوستان و ادبای فارسی زبان گرانسنگ هندوستان برسانید، یا علی مدد! 💐✅
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from دکتر شیخ الاسلامی محمدعلی]
با سلام خدمت استاد مکرم
بنده تا حدی با نظرات معظم له آشنایی دارم. اما توافقی میان شما و ارای جناب فیاض نمی یابم.
سخن ایشان تازه نیست. فلاسفه به کدام عقل می نازند؟ شما در طول تاریخ فکر فلسفی تنها یک رای به بنده نشان بدهید که از طریق عقل محض به اثبات رسیده باشد.
فلاسفه یک مشت آدم مدعی هستند که از قرن ها قبل به دنبال حکمرانی در عالم هستند و خدا رو شکر تاکنون به ولایت فیلسوف موفق نشده اند.
عقل فلسفی تاکنون کدام گزاره ی حقی را طرح کرده است؟
اگر عرفان نبود تاکتون نامی هم از اسلام نمانده بود. اگر مولانا نبود امروز میخواستید از کدام اسلام دفاع کنید؟ اسلام شیعه؟ کدام شیعه؟ اسلام تسنن؟ اسلام معاویه؟
عرفا را از جامعه ی اسلامی کنار بگذارید ببینید چه جهنمی را در عقبه جامعه ی به اصطلاح اسلامی مشاهده می کنید. قرون وسطای مسیحیت با همه کثافتی که سیمایش را فراگرفته در برابر تاریخ اسلام بدون عرفان روسپید است.
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
دکتر شیخ الاسلامی محمدعلی:
با سلام خدمت استاد مکرم
بنده تا حدی با نظرات معظم له آشنایی دارم. اما توافقی میان شما و ارای جناب فیاض نمی یابم.
سخن ایشان تازه نیست. فلاسفه به کدام عقل می نازند؟ شما در طول تاریخ فکر فلسفی تنها یک رای به بنده نشان بدهید که از طریق عقل محض به اثبات رسیده باشد.
فلاسفه یک مشت آدم مدعی هستند که از قرن ها قبل به دنبال حکمرانی در عالم هستند و خدا رو شکر تاکنون به ولایت فیلسوف موفق نشده اند.
عقل فلسفی تاکنون کدام گزاره ی حقی را طرح کرده است؟
اگر عرفان نبود تاکتون نامی هم از اسلام نمانده بود. اگر مولانا نبود امروز میخواستید از کدام اسلام دفاع کنید؟ اسلام شیعه؟ کدام شیعه؟ اسلام تسنن؟ اسلام معاویه؟
عرفا را از جامعه ی اسلامی کنار بگذارید ببینید چه جهنمی را در عقبه جامعه ی به اصطلاح اسلامی مشاهده می کنید. قرون وسطای مسیحیت با همه کثافتی که سیمایش را فراگرفته در برابر تاریخ اسلام بدون عرفان روسپید است.
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from Saa Pand]
سلام و سپاس و عرض شب بخیر خدمت شما استاد دکتر شیوای عزیز،ضمن تشکر از بذل توجه تون، ما با شما نیز مباحث فراوان درباره شعر فارسی عرفانی داشیم، پیشتر عرض کردم که هریک از استادان وسخنوران حاضر در گروه به عشق و علاقه ای که به «ادبیات فاخر و اندیشه مدار دین گرا» داریم؛ اینجا در کنارهم قرار گرفته ایم.
به فهم بنده دین «اسلام» به یک «کهکشان» شبیه است که دائم در حال چرخش و تحول در دایره «حقیقت ذاتی» خویش است.
دراین کهکشان منظومه شمسی را داریم که خورشیدش « پیامبر و امام و قرآن» است و حقایق علمی و عملی اش نیز مثل سیارات مختلف گرداگرد آن اند(البته با سنگینی، قرابت، سرعت و صلابت تمکین یافته و تعیّنی خود) اصل چرخ می بایست بر محور حکمت باشد! که متأسفانه، به بیراهه رفته و به انواع سلایق شخصی تقلیل یافته است!
عرفان، أخلاق، فقه، فلسفه، هنر، ادبیات، سیاست، علوم طبیعی و تجربی، و... و... و...، هرکی دارد مثل بازار «چهار سوق» فقط مزایای مطاع خودش را تبلیغ و دیگری را تکذیب می کند!
این خلاف آداب اسلامی و آموزه های قرآن و عترت است!
اهل بیت علیهم السلام، با خرقه بازی و فرقه سازی مخالف بودند، نه با عرفان!
با فال بینی و اخبار خرافی مخالف بودند، نه با نجوم!
با خودگرایی و خودستایی مخالف بودند، نه با فلسفه!
امروز ما نسل کم سواد با تقلید از جهان غرب، از یک سو به خود ستایی و از دیگر سو به فرقه گرایی رو آورده ایم!
نه درد جهان داریم و نه جامعه! فقط برای خود و یا حزب و گروه خود گریبان چاک می کنیم!
اگر درد، درد دین بود که جامعهٔ اسلامی به جای رفتن به سمت «تفکر»! برای معرفی خودبه خرافه گرایی و کشتار و تعصب، گرایش پیدا نمی کرد؟!
القصه، ما برای «فصل» کردن آمده ایم!
چه بخواهیم، چه نخواهیم!
از کنفرانس «عقیم» اسلامی گرفته تا همایش های «بی منطق» تقریب مذاهب!!! 📚✅🍎💰
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
سخت است، اگر سخت، ولی زیسته ایم
با شور و صفای ازلی، زیسته ایم
دنیا که به عرض و طول،محکوم فناست !
با عشق محمد (ص)و علی(ع) زیسته ایم/#saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
✍️✅حضرت باقر(ع) سفیان ثوری و ابوحنیفه را که درمسجد الحرام عده ای را به دور خود جمع کرده و حلقه گرفته بودند؛ به سدیر نشان داده می فرماید :
این ها هم آنانی هستند که بدون اذن هدایت از طرف خدا و داشتن سندی آشکار ، از دین خدا
جلوگیری می نمایند. اگر در خانه های خود نشینند ، مردم برای رفع شبهات و اشکالات خود نزد ما
می آیند و ما آنها را از مسیرخدا و رسول خدا (ص) باخبر می سازیم
.(اصول کافی /ج2/240 )📲📚👌💐
***
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
http://saapen.mihanblog.com/post/tag/%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%B1
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi]
عرفان معیار،نگاهی به ویژگی عرفان تشیع و معیارهای آن 🖕🖕🖕💐📚
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from Saa Pand]
□□
📝همان گونه که یادآوری شد در طول هزاران و اندی سال از روند تطورات عرفان اسلامی، در ادبیات دینی همیشه میان عرفا و متصوفین، به ظاهر در گفتار و نوشتار فرقی نبوده است؛ ولی در باطن میان عارف و صوفی فرق بسیار است و این موضوع در بین عارفان متشرعی همچون شیخ اجل سعدی شیرازی و خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی(ره) همیشه مورد نقد قرار گرفته است:
نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد
ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد
عارف، همیشه به عرفان به گونه ای نگریسته، که در ظاهر سلبی باشد و در باطن "ایجابی" و صوفی به عرفان به گونه ای نگاه کرده که در ظاهر "ایجابی" باشد و در باطن نه تنها "سلبی" که از شدت انحراف به گمراهی و جهالت "مرکب" کشیده شود! جهالتی که نتیجه اش "انانیت" و "ولایت نوعی" است!
آن چه امروز برای عرفان اسلامی – به خصوص عرفان شیعی اثنی عشری – مهم و الزامی است؛ داشتن دانش نامه و فرهنگ نامه است؛ تا هم به سیطره عرفان "تسننی" - همان عرفانی که عوالم خیال را به عالم عقل برتری می دهد- در طول قرون پایان دهد؛ هم ادبیات دینی را از انحراف به سوی "عرفان های کاذب" بازدارد. این واقعیت زمانی ماهیت "عینی" خواهد داشت، که میان عرفان حقیقی و عرفان کاذب؛ "سنگ محکی" به عنوان "عرفان معیار" وجود داشته باشد. تا مطالب "اخلاق اسلامی" و "فلسفه شهودی" – اشراقی – را کسی در قالب "عرفان شیعی" معرفی نکند! امروز در بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ ها، اخلاق اسلامی را، متشرعین به عنوان عرفان اسلامی؛ و "مدیتیشن" و یوگا را متظاهرین، و مخالفان اسلام، تحت عنوان "عرفان" به کاربران اینترنتی خود ارایه می دهند. که هر دو به میزان هم دارای زیان های مشابه است: اولی، ماهیت عرفان علمی – نظری – شیعه را تغییر می دهد؛ دومی افکار التقاطی و غیر اسلامی را وارد عرفان اسلامی می کند!
در یادآوری تطورات فِرَق عرفانی به "تصوف" نیز اشاره شد؛ که به بهانه "عرفان عملی" نه تنها در کنار امت – مردم – قرار نمی گرفتند؛ که بعضی از فرقه های آن ها طفیلی وار مخارج خود و هم مسلکان خود را نیز از مردم جمع آوری می کردند. در صورتی که هممرام پیامبر(ص) و هم معصومین و اصحاب مومن و متدین ایشان همیشه یاریگر امت و در کنار آنان یار شاطر بودند؛ نه بار خاطر!
عارفان واقعی همیشه و در هر زمان درد مردم داشته اند و در کنار مردم بوده اند، در سفر و حضر، طفر و خطر و غم و شادی! چگونه می شود عارف بود و غم آفریدگان آفریدگار نخورد! https://telegram.me/joinchat/B5BrkD-aVzMzaqqsBk0mew 👈 گروه حافظ پژوهی📚
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
🌹شبانگاهان گیسوها
(هذیانی درعاشقانگی)
ندیدی، عشق با چشمان زیبایش تصادف کرد؟!
همین که دید ،ناراحت شد، اظهار تأسف کرد
عجب چشمان زیبایی! بدون باده مست مست؟!
دلش میخواست آسان بگذرد، اما توقف کرد.
کجایی محتسب حتی میان این همه آدم -
پری روی بهشتی، صاف و بی پرده تخلف کرد؟!
کجایی عشق؟ دیدی که شبانگاهان گیسوها
دوباره قصر خورشید فسونگر را تصرف کرد
تو از طرز نگاه او چنان فریاد میکردی!
خودم دیدم به صدها محتسب، مِی را تعارف کرد
همیشه از تو میلافد، ولی با دیگری گرم است !
پریشان موی، رندی که شبی بنیان، تصوّف کرد
پری روی بهشتی مست بود، آن روز، ای صوفی
به نام "عشق" گندم را جوید و بر زمین تف کرد!
همیشه عشق میخواهد که حق با او، فقط باشد!
نمی داند که از بیچارگی ،آدم، تکلف کرد! 🍎📚✅
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۳۷۹
#سعا
#saapoem
@saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
همیشه از تو میلافد، ولی با دیگری گرم است !
پریشان موی، رندی که شبی بنیان، تصوّف کرد
https://telegram.me/saapoem
#saapoem #ValAsr255 #سیدعلی
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
👈هرکه دهن باز کرد، لامپ اضافی خاموش!
قصه ای آغاز کرد، لامپ اضافی خاموش!
ملت اگر مُرد، مُرد! غصه اگر خورد، خورد!
زمزمه ای سازکرد!!لامپ اضافی،خاموش!!! 👉☠️💀
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
✍️حکمت:
تو چون موری و این راه است همچون موی بت رویان
مرو زنهار بر تقلید و بر تخمین و بر عمیا*
چو علم آموختی از حرص ،آن گه ترس کاندر شب
چو دزدی با چراغ آید گزیدهتر برد کالا !📚
*عمیا=کورکورانه/
#سنایی_غزنوی
#saapoem
@saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
پیوند ذره
🌻تقدیم:به حکیم بوعلی سینا(ره)
با هر قلمی پرتو خورشید کشید
درعمق دلش هزارآیینه دمید
گو این که اسیر حیرت بادیه شد!
هرذره که بشکافت،به پیوند رسید🍎
#سعا
#سیدعلی_اصغرموسوی
#saapoem
@saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
حضرت رضا (ع) بنیانگذار مکتب شعر دینی در ایران ***
بنام خدا
باتوجه به نص صریح امامت و عدم واهمه اولیای خدا از کفار و عمل به تکلیف دربرابر خواهش و خواسته ی نفس ؛هیچ شکی به جا نمی ماند،
که حضرت رضا (ع) به خاطر ترس از تشکیلات مامون ، یا بواسطه به دست آوردن جاه و سریر به مرو رفته باشند!
بلکه حضورشان هرجا بواسطه دین و ضرورت دین بوده است.
این موضوع در باره حضرت جواد (ع) هم صدق پیدا می کند. چون در هردو مورد پای مامون عباسی در میان است و او فردی باهوش و نکته سنج بود ؛
چون می خواست با تغییر ظاهراسلام و "مشابه سازی " نوعی آیین "اومانیستی" بوجود بیاورد که مثلا طرفدار علم و منطق و گفتمان است؛
آنگاه یافته های خودش را به نام اسلام ترویج دهد.
در هردو مورد ائمه ی ما حضرت علی بن موسی الرضا و حضرت محمد بن علی الجواد (ع)به درستی عمل کردند.
گفتگوی علمای دگر مذاهب و ادیان با معصومین (ع) نه تنها باعث انزوای آنان نشد ؛ که باعث بوجود آمدن "مکاتب دینی "برای مسلمانان و بخصوص شیعیان شد.
از زمان حضور عالم آل الله سلطان اعظم عارفان ایران، حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)
بنیانگذار مکاتب دینی - مکاتب علوم اسلامی- در ایران ،که از پرتو معارف آسمانی آن حضرت این مملکت تا کنون محل شکلگیری متمدنترین فرهنگها و مکاتب فلسفی (حکمی) و کلامی و عرفانی بوده است، قطعاً نخستین مکتب ادبی و شعری ایران را باید "مکتب خراسانی "نامید.
حقیر به استنادحضورحضرت درایران و ایجاد تحول در ساختارعلمی کشور و پدیدآمدن" رنسانس" علوم عقلی و نقلی ، همچنین پیدایش سبک معروف شعرفارسی "سبک خراسانی" ، هرگونه اظهارنظرهای غیرمنصفانه مبنی بر پدیدآمدن تحولات فرهنگی به دست "سامانیان" را مردود اعلام و عرض می کنم که "بنیانگذار مکتب ادبیات دینی ایران حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام" هستند و "مکتب شعر دینی درایران" یادگار آن وجودمبارک بوده و ادامه ی راهش تاکنون از مواهب و الطاف قدسی اش می باشد که توسط شاگردانش درقرون دوم وسوم هجری منتشرشد و باعث پدیدآمدن بزرگترین شاعران و مکاتب و سبک های ادبی شد.یکی از دلایلش حضور جناب "دعبل خزاعی" (رضوان الله تعالی علیه)درایران و محافل ادبی ایشان درمحضرمبارک حضرت رضاست.
هیچ فرد منصف و آزاده ای نمی تواند حضور"عرفان درایران" و عرفان شعری را ؛ بدون ارتباط با حضورحضرت درایران بداند! وقت آن رسیده که "حقایق"را نوشته و به پرده پوشی های قبیله ی "فراماسونری" پایان بدهیم!
با افتخارهرسخنی را که "مستند" باشد و برخلاف نوشته ی بنده باشد و "ثابت" کند که مطالب بنده "ناصحیح" است،پذیرفته و از سخن و ظهارنظرش استقبال خواهم کرد!
اما خوب است بدانید: تا قبل از حضور حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا(ع) دراین مملکت، حتی یک شاعر، نویسنده، عالم و فاضل ، هنرمند (کاملا معمولی) را نمی توان یافت! چه برسد به مبدعان "مکاتب بزرگ ادبی-هنری-فلسفی و عرفانی"که به فاصله یک قرن علوم عقلی و نقلی" جهان" را متحول ساختند ؟!
قم/1386/سید علی اصغر موسوی https://telegram.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
شور دعا پیچیده در عطر صدایش
نور بقا پاشیده بر مهد صفایش
بس که رضایت، در نگاهش خانه کرده
نامیده حق - الحق چه زیبا هم – رضایش!
https://telegram.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
[ Photo ]
شور دعا پیچیده در عطر صدایش
نور بقا پاشیده بر مهد صفایش
بس که رضایت، در نگاهش خانه کرده
نامیده حق - الحق چه زیبا هم – رضایش!
https://telegram.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:13]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi]
آیین زرین (سلسله الذهب)
آیین زرین
...از"لا اله" و شروطش، تفسیر حکمت عیان شد
وقتی که خاک خراسان، در زیر پایش جوان شد
مکتب به مکتب نوشتند، با کلک زرین حدیثش
مسجد به مسجد مسلمان، مجذوب اسرار آن شد
توحید وقتی تراوید از عطر ناب بیانش -
بشکفت آیینۀ عشق، تا عقل را ترجمان شد
بردند، شاید به غربت، در انزوایش گذارند !
در مرو غوغا به پا کرد، دل ها به سویش روان شد
پیش از حضورش کسی را، همرنگ "دانش" ندیدم
بعد از ورودش به هر سو، گلبانگ" قرآن "عیان شد
از شرق ایمان و علمش ،نور حقیقت درخشید
پرتو فشانی چنان کرد، ماه از خجالت نهان شد !
دانش پژوهان هر دین، پرسان از آیینِ "زرین"
ناسفته دُرّ بلاغت، صد بحر معنی زبان شد
عباسیان جمله مُردند، دندان به دندان فشردند !
با خطبه هایش "علی" وار، مرد نبرد بیان شد
خورشید روزی نگاهش، با مشهد او گره خورد
از شرم در خود فرو رفت تا در تماشا ،نشان شد...🌻💐.
مکتب شعردینی درایران
مکتب شعرامامیه
سیدعلی اصغرموسوی
#saapoem
http://www.irafta.com/showtext.aspx?id=32383
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:15]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
زود ، دیر🌹🦋
نگو از آب ، وقتی مثل گلدان شعله می گیرم
بگو ازآینه،اما نه از عکسی که من پیرم !
بیا در خلوت یک روزبارانی کنار من
که دنیارا بگیرد شهرت گرم تصاویرم
کنارنام تو امروز، حرف تازه ای دیدم
نگو می خواهی از سروا کنی ، یک باره تقدیرم!
زمین از عشق جاری شد، بدون کهکشان حتی
اگر آهسته می پرسم: چرا کردی زمین گیرم ؟!
سراغ هرچه می خواهی بیا، اما دلم، هرگز!
نمی خواهد بگویم : بی تو از این زندگی سیرم
درون خانه یا زندان، تورا آغوش می خواهم
اگر آزاد آزادم ، وگر بسته به زنجیرم !
کنارآشنایان فراوان زندگی کردم
درآغوش زمین، یک روز هم بیگانه می میرم !
شکست لحظه ها درمن،چنین آزرده ام کرده
شکیب ساعت دردم : اگر زودم ، وگر دیرم !
سیدعلی اصغرموسوی
قم- شهریور 1392
📚{انتشاردرفضای مجازی برای بارنخست}✅
🌹🦋🌹🦋🌹
t.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:15]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
✍️✍️
«بیگ بنگ»
گفته بودم: «بیگ بنگ» از خواب بیدارم نکرد!
آن تهی کردار، بر گفتار وادارم نکرد
«برق غیرت»، رنگ ها را در نگاه جام ریخت!
«عقل» و «عشق» و «حس» و حالی، جلوه درکارم نکرد
«لعل لب» واکرد، تا رنگ «بیانم» بشکفد!
جز «دلم»، آیینه ای وادار اقرارم نکرد
بعد از آن «برق تجّلی»،هرچه دیدم، زنده شد
«بیگ بنگ» آن «زنگ کوچک»، هیچ هشیارم نکرد!
از زبان شبدران باید شنیدن راز شب!
نه شباهنگی که خوابش برد و بیدارم نکرد! 📚🍎
مکتب شعردینی درایران
سیدعلی اصغرموسوی
قم - 1396 /11 /26
@saapoem
#saapoem
https://telegram.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:15]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی : SaaPoem]
✍️شعر جدید🍎
پرنیان قدم🦋
اگر سرکشی می کنم کوچه های عدم را
به جلوه در آورده ام «پرنیان قدم» را
چنان مستم ازخواهش چشم دلجوی ساقی
که سر می کشم جور جام سم آگین جم را
برقص آور ای دلربا، نبض خاموش جانم!
که در جنبش آرم به خنیای خود اهل غم را
به هرتهمت از پیری ام، قصه ای برزبان هاست
جوان کن، به دستم بده، ذوالفقار دو دَم را!
به عطری که گیسوی تو نذر آیینه ها کرد
ببین در کفم اشتیاق و شهود قلم را.
رها شد «سعا» در زوایای رؤیای عشقت
اگر می کند سرکشی، کوچههای عدم را!
✅📚
سیدعلی اصغرموسوی
قم - 1396/ 5/12
#سعا
#saapoem
@saapoem
Https//:t.me/saapoem
سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi, [09.11.18 08:15]
[Forwarded from سیدعلی اصغرموسوی ALi Mousavi]
✍️📚غزل جدید:
«دیوانه در برکه»
به پریشانی خود، دست قضا، می خندم
از هوا خواهی تو نیست فقط، خرسندم!
پلک می بندی و من در قفس مژگانت
چشم حسرت به تماشای جهان می بندم
خواب می بینم، اگر خواب روم می آیی!
ازهمان کودکی انگار، به شب پابندم
نازنین، ردشده از قلهٔ پنجاهم، باز-
می دهی وعدهٔ شیرین کدامین قندم؟
کاش می آمدی از سمت همان برکهٔ سبز!
من نگاهی به تو و آینه می افکندم
عطر نوروز، توان از همگان می گیرد
آه، اما غم تو کرده چه نیرو مندم!
***
مثل دیوانه که دائم دو گرایش دارد:
گاه می گریم و گاهی، به خودم می خندم!
سیدعلی اصغرموسوی
قم - تکمیل: نوروز ۱۳۹۷ (طرح:۱۳۹۴)
#سعا
#saapoem
@saapoem
T.me/saapoem